2013年9月15日 星期日

Oasis - D'You Know What I Mean? 中文歌詞

"D'You Know What I Mean?"出自"Be Here Now"

到台灣一個星期了,感覺很好.
快點開學吧,我總覺得自己在旅遊....



Oasis - D'You Know What I Mean?

Step off the train all alone at dawn
清晨時從只有我一人的火車離開
Back into the hole where I was born
回歸到我所降生之地
The sun in the sky never raised an eye to me
陽光永不照耀到我身上
The blood on the trax and must be mine
路軌上的血跡 當然是我的
The fool on the hill and I feel fine
立在山頭上的瘋子 我感覺很好
Don't look back cos you know what you might see
別回頭 你清楚你會看到什麼的

Look into the wall of my mind's eye
看透我思想深處裡的牆
I think I know, but I don't know why
我想我知道吧, 但又無法道出為何
The questions are the answers you might need
也許 問題正正是你所需的答案
Coming in a mess going out in style
迷糊地前來 帥氣地離開
I ain't good-looking but I'm someone's child
我長得不好看 但我可是神之子啊
No-one can give me the air that's mine to breathe
沒人可以賜予我呼吸所需的空氣

I met my maker
我遇見了創世主
I made him cry
我令他流淚了
And on my shoulder he asked me why
他靠在我肩上問我為何
His people won't fly through the storm
他的子民無法越過風暴
I said 'Listen up man, they don't even know you're born'
我只說 '老兄聽著, 他們根本不曾知道你的存在'

All my people right here, right now
所有兄弟全體集合,就在此時此刻
D'You Know What I Mean?
清楚我的意思嗎?
All my people right here, right now
所有兄弟全體集合,就在此時此刻
D'You Know What I Mean?
清楚我的意思嗎?
All my people right here, right now
所有兄弟全體集合,就在此時此刻
D'You Know What I Mean?
清楚我的意思嗎?
Yeah, yeah

I don't really care for what you believe
我不太在意你相信什麼
So open up your fist or you won't receive
你只有選擇先行主動 或永不知曉
The thoughts and the words of every man you'll need
為那些你需要從他人身上得到的想法與字語
Get up off the floor and believe in life
別再在地上沉睡了 重新投入到生活中吧
No-one's ever gonna ever ask you twice
沒人會再給你第二次機會
Get on the bus and bring it on home to me
搭上巴士 把它帶回家交給我


Credits
Written By Noel Gallagher
Published by Oasis Music / Creation Songs Ltd / Sony / ATV Music Publishing

沒有留言:

張貼留言