2023年9月13日 星期三

Yokkorio - Feather 中文歌詞

Yokkorio - Feather

I find it funny to say

我找到有趣的事

the more I can get, the less I'd take

我能得到越多,我想帶走的越少

When wind blowing over my name

當風吹過我的名字時

Stars still shine in front of my eyes

星星如常在我眼前閃爍

but I'm a little human stand in the crowd

但我不過是站在茫茫人海中的一員

I'm poor in the flesh, I root in the head

我身體殘破不堪,腦海根深蒂固

It's always safe to think it small

總是想保持謙卑

I can’t deny it, but tonight

我無法否認,但在今夜

I was invited to forget

我受邀去忘記所有困苦

To wait, get pass to rest

去等待,以獲得片刻的休息

I'd still give it all, I’d still give it all

我會全力以赴,我會全力以赴的


When the moon is on top of all

當月亮高掛在我們頭上

In the darkness that I ignored

掛在我所無視的黑暗裡

If I am away, it's not about you

要是我走了,並非因為你的原故

I spend the joy I can’t afford

因為我消耗著我無法負擔的喜樂

But what you have is so much more

但你有著更多更多

I’m a feather landed on you

而我想成為飄落在你身上的羽毛 

Lyrics and composed by Liao Yu Wen

沒有留言:

張貼留言