2023年8月27日 星期日

Yokkorio - Lover 中文歌詞

Yokkorio - Lover


I wanna be the flickering of the fire

我想成為閃爍而過的火花

The water you drink and sweat in the summer run

或是你所喝的水 或是炎夏中奔跑流的汗

Life of the breathing is short

生命的呼吸如此短暫

Compared to the obscured

相比起被遮蔽的事物

The fates hang above

命運懸掛在我們的頭上


But when the evening 

但當夜幕來臨

I’m the blanket in your arms

我想成為你抱著的毛毯

Performing the magic of slowness to the clock

為你施展令時鐘緩慢的魔法

You’re making me potion of joy

你為我創造喜悅的靈藥

I’m the fruit grown from the ground  

我是從大地生長而成的果實

Receiving raindrops

被雨水滋潤而生


When days compiled

而當日子堆積

I love you in other words

我會用更多的方式愛著你

You’re the song 

你似是一首歌

You’re the bird

你似是一隻小鳥

You’re the fortune in return

你似是回饋的幸運

Our body absorbs 

我們會慢慢吸收

Our pain is cured

我們的傷口會慢慢癒合

I’m yours

而我將屬於你


You can go, You can cry

你能繼續往前,你也可以哭泣

I love you in other words

我會用更多的方式愛著你

You’d dance, you’d laugh

你可以跳起舞來,你可以大聲歡笑

You’re the father and the birth

你似是天父般降生

You’re living the song

你似是生命之歌

You’re here to be heard

你似是為被聽見而至此

I’m yours

而我將屬於你


|Music Credit |

Song Written by Yokkorio (Yuwen Liao)

Guitar and Synth by Chingju Cheng

Recorded and mixed by Jyuncheng Hong


沒有留言:

張貼留言