2013年4月20日 星期六

不可一世 Oasis - Supersonic 中文歌詞


Supersonic單曲封面




Oasis - Supersonic 超音速

I need to be myself
我只需要做自己
I can't be no one else
沒辦法變得平庸點
I'm feeling supersonic
我心情到超音速了
Give me gin and tonic
快來一杯琴湯尼
You can have it all but how much do you want it?
你可以一飲而盡但到底你想要多少杯?

You make me laugh
你真的很可笑
Give me your autograph
給上你的簽名來吧
Can I ride with you in your BMW ?
我可以上你的BMW跟你去吹吹風嗎?
You can sail with me in my yellow submarine
或者坐我的黃色潛水艇一起來遊覽一下深海?

You need to find out
好好搞清楚
'Cos no one's gonna tell you what I'm on about
因為不會有人會告訴你到底我想怎麼樣
You need to find a way for what you want to say
你必須找個方法去表達到你想說什麼
But before tomorrow
期限是明天之前

'Cos my friend said he'd take you home
因為我有個朋友說他會來抓你歸家
He sits in a corner all alone
他經常獨自一人縮在暗角
He lives under a waterfall
他平日住在瀑布深處
No body can see him
沒有人見過他
No body can ever hear him call
也不曾有人聽過他吶喊

You need to be yourself
你記得要做自己
You can't be no one else
別泯然眾人了
I know a girl called Elsa
我認識有個女孩叫Elsa
She's into Alka Seltzer
她很愛 Alka Seltzer (Alka Seltzer:胃藥 )
She sniffs it through a cane on a supersonic train
她試過在輛超音速列車上靠根飲管來吸食它

She made me laugh
她曾令我大笑過
I got her autograph
我還得到她的簽名了
She done it with a doctor on a helicopter
她試過為毒品和個醫生在直昇機上來一場高空性愛
She's sniffin in her tissue
現在她在街頭披頭散髮一邊拿紙巾弄著鼻子
Sellin' the Big Issue
一邊叫賣著Big Issue
(Big Issue:英國一種給流浪漢叫賣讓他們賺到一點生活費的雜誌,內容多樣豐富)

And She finds out
而到現在她才發現
no one's gonna tell her what I'm on about
根本沒有人會告訴她到底我想怎麼樣
You need to find a way for what she wants to say
你必須找個方法去表達她想說什麼
But before tomorrow
期限是明天之前

'Cos my friend said he'd take you home
因為我有個朋友說他會來抓你歸家
He sits in a corner all alone
他經常獨自一人縮在暗角
He lives under a waterfall
他平日住在瀑布深處
No body can see him
沒有人見過他
No body can ever hear him call
也不曾有人聽過他吶喊

Credits
Written By Noel Gallagher
Published by Creation Songs Ltd / Sony Music Publishing

6 則留言:

  1. 回覆
    1. 謝謝,話說你是第一位在這裡留言的,祝你生活愉快=D

      刪除
  2. 最近迷上了Oasis ^^ 謝謝你的翻譯

    回覆刪除
  3. 這首算oasis裡我最喜歡的一首歌,翻的很棒。讚

    回覆刪除