2013年5月19日 星期日

Maroon 5 - She will be loved 中文歌詞





Maroon 5 - She will be loved

Beauty queen of only eighteen
芳齡只有十八歲的選美皇后
She had some trouble with herself
她最近遇到了一些有關自己的小麻煩
He was always there to help her
某個男人總會準時出現支持她
She always belonged to someone else
她週末時總被別人佔有著

I drove for miles and miles and wound up at your door
我曾暢遊千里但卻在你家門前躊躇著
I've had you so many times but somehow I want more
我也曾佔據你不少時間 但不知為何我想佔有更多

I don't mind spending every day
我不介意耗盡餘生的每一天
Out on your corner in the pouring rain
都在傾盆大雨中守在你家樓下的轉角處
Look for the girl with the broken smile
尋找那一位強顏歡笑的女孩
Ask her if she wants to stay awhile
並問她是否願意為我停留一下
And she will be loved
然後她將被愛
And she will be loved
然後她將被愛

Tap on my window, knock on my door
輕拍我窗戶 輕敲我房門
I want to make you feel beautiful
我要令你感受到自己的美麗
I know I tend to get so insecure
我知道我容易感到缺乏安全感
It doesn't matter anymore
但現在已經無所謂了

It's not always rainbows and butterflies
生活不會只有美好光景
It's compromise that moves us along, yeah
需要一點妥協才能走得更遠
My heart is full and my door's always open
我心已滿我門常為你開
You come anytime you want, yeah.
你可以隨時來找我

I don't mind spending every day
我不介意耗盡餘生的每一天
Out on your corner in the pouring rain
都在傾盆大雨中守在你家樓下的轉角處
Look for the girl with the broken smile
尋找那一位強顏歡笑的女孩
Ask her if she wants to stay awhile
並問她是否願意為我停留一下
And she will be loved
然而她將被愛
And she will be loved
然後她將被愛
And she will be loved
她將被愛
And she will be loved
她會被愛

I know where you hide alone in your car
我知道你躲在哪裡 在你的車中
Know all of the things that make you who you are
嘗試了解著你身邊形成你的一切
I know that goodbye means nothing at all
我明白那句再見 沒有特別意義
Comes back and begs me to catch her every time she falls
回來並繼續讓我每當你墮落時也抱緊你
(Yeah)

Tap on my window, knock on my door
輕拍我窗戶 輕敲我房門
I want to make you feel beautiful
我要令你感受到自己的美麗

I don't mind spending every day
我不介意耗盡餘生的每一天
Out on your corner in the pouring rain
都在傾盆大雨中守在你家樓下的轉角處
Look for the girl with the broken smile
尋找那一位強顏歡笑的女孩
Ask her if she wants to stay awhile
並問她是否願意為我停留一下
And she will be loved
然後她將被愛
And she will be loved
然後她將被愛
And she will be loved
她將被愛
And she will be loved
她會被愛

Please don't try so hard to say goodbye
請別那麼著急去說再見
Please don't try so hard to say goodbye
請別那麼著急去說再見
Yeah, yeah.

I don't mind spending every day
我不介意耗盡餘生的每一天
Out on your corner in the pouring rain
都在傾盆大雨中守在你家樓下轉角處

Please don't try so hard to say goodbye
請別那麼著急去說再見

1 則留言: