2013年5月18日 星期六

搖滾巨星 Oasis - Rock 'n' Roll Star 中文歌詞

作為首張專輯的第一軌,他們就毫不掩飾自己的自信。
一鳴驚人的出道宣言—我們就是搖滾巨星!




Oasis - Rock 'n' Roll Star

I live my life in the city
我活在這城市之中
There's no easy way out
在此難以找到出路
The day's moving just too fast for me
對我來說日子實在過得太快了
I need some time in the sunshine
我需要時間去享受一下陽光
I've gotta slow it right down
我必須將一切都慢下來
The day's moving just too fast for me
對我來說日子實在過得太快了

I live my life for the stars that shine
我只想為天際中那明耀之星而活
People say it's just a waste of time
人們指摘我只不過在浪費時間
When they said I should feed my head
他們叫我應該去上學充實一下腦袋
That to me was just a day in bed
對我來說只不過又回去睡了一天
I'll take my car and drive real far
我開著我的車盡情奔向世界盡頭
You're not concerned about the way we are
你不必關心我們正去何方
In my mind my dreams are real
腦海中夢想很清晰
Now you're concerned about the way I feel
現在你就會感受到我們的氣勢

Tonight, I'm a rock 'n' roll star
今晚,我就是搖滾巨星
Tonight, I'm a rock 'n' roll star
今晚,我就是搖滾巨星

I live my life in the city
我活在這城市之中
There's no easy way out
在此難以找到出路
The day's moving just too fast for me
對我來說日子實在過得太快了
I need some time in the sunshine
我需要時間去享受一下陽光
I've gotta slow it right down
我必須將一切都慢下來
The day's moving just too fast for me
對我來說日子實在過得太快了


I live my life for the stars that shine
我只想為天際中那明耀之星而活
People say it's just a waste of time
人們指摘我只不過在浪費時間
When they said I should feed my head
他們叫我應該去上學充實一下腦袋
That to me was just a day in bed
對我來說只不過又回去睡了一天
I'll take my car and drive real far
我開著我的車盡情奔向世界盡頭
You're not concerned about the way we are
你不必關心我們正去何方
In my mind my dreams are real
腦海中夢想很清晰
Now you're concerned about the way I feel
現在你就會感受到我們的氣勢


Tonight, I'm a rock 'n' roll star
今晚,我就是搖滾巨星
Tonight, I'm a rock 'n' roll star
今晚,我就是搖滾巨星
Tonight, I'm a rock 'n' roll star
今晚,我正是搖滾巨星


You're not down with who I am
今夜你絕不寂寞只因我在此
Look at you now, you're all in my hands Tonight
好好看清楚自己,你的靈魂已被我掌控著

Tonight, I'm a rock 'n' roll star
今晚,我就是搖滾巨星
Tonight, I'm a rock 'n' roll star
今晚,我就是搖滾巨星
Tonight, I'm a rock 'n' roll star
今晚,我正是搖滾巨星

It's just rock 'n' roll
一切都是搖與滾
It's just rock 'n' roll
一切都是搖與滾
It's just rock 'n' roll
一切都是搖與滾
It's just rock 'n' roll
一切都是搖與滾
It's just rock 'n' roll
一切都是搖與滾
It's just rock 'n' roll
一切都是搖與滾
It's just rock 'n' roll
一切都是搖與滾
It's just rock 'n' roll
一切都是搖與滾

Credits
Written By Noel Gallagher
Published by Creation Songs Ltd / Sony Music Publishing

沒有留言:

張貼留言