2013年5月13日 星期一

任意我為 Oasis - Whatever 中文歌詞

"Whatever"沒有收錄在任何大碟中,只推出了單曲.
所以造成這單曲很稀有而且價格不非.

歌詞最後括號中是在現場才會唱的部分,
出處是The Beatles的"Octopus's Garden",
還有Mott the Hoople的"All the Young Dudes".


Oasis -  Whatever

I'm free to be whatever I
我隨心所欲的做我自己
Whatever I choose
無論我選擇什麼
And I'll sing the blues if I want
只要我喜歡就可以隨時為曼城高歌

I'm free to say whatever I
我自由說著我想說的一切
Whatever I like
只要是我想說
If it's wrong or right it's alright
是否對或錯也沒所謂了

Always seems to me
對我來說總是這樣
You only see what people want you to see
你只會去看人們想你看的東西
How long's it gonna be
到底還要等待多久
Before we get on the bus
在我倆踏上旅程之前
And cause no fuss
不帶任何憂慮
Get a grip on yourself
可以好好控制自己
It don't cost much
這不需要付出太多

Free to be whatever you
自由的做你想做的自己
Whatever you say
隨便地說你想說
If it comes my way it's alright
即使想說的是我壞話也沒所謂了

You're free to be wherever you
自由自在到你想到的地方
Wherever you please
無論何地
You can shoot the breeze if you want
要是無聊就和我說點閑話

Always seems to me
對我來說總是這樣
You only see what people want you to see
你只會去看人們想你看的東西
How long's it gonna be
到底還要等待多久
Before we get on the bus
在我倆踏上旅程之前
And cause no fuss
不帶任何憂慮
Get a grip on yourself
能夠好好控制自己
It don't cost much
這不需要付出太多

I'm free to be whatever I
我隨心所欲的做我自己
Whatever I choose
無論我選擇什麼
And I'll sing the blues if I want
只要我喜歡就可以隨時為曼城高歌

Here in my mind
在我腦海中
You know you might find
你明白你也許會發現
Something that you
某些人或事
You thought you once knew
那些曾熟悉的一切
But now it's all gone
但如今已離你而去
And you know it's no fun
而你知道這一點也不有趣
Yeah I know it's no fun
沒錯我知道這很嚴肅
Oh I know it's no fun
喔,我明白這不能開玩笑

I'm free to be whatever I
我隨心所欲的做我自己
Whatever I choose
無論我選擇什麼
And I'll sing the blues if I want
只要我喜歡就可以隨時為曼城高歌

I'm free to be whatever I
我隨心所欲的做我自己
Whatever I choose
無論我選擇什麼
And I'll sing the blues if I want
只要我喜歡就可以隨時為曼城高歌

Whatever you do
無論你做了什麼
Whatever you say
無論你說了什麼
Yeah I know it's alright
好吧我都沒所謂了

Whatever you do
無論你做了什麼
Whatever you say
無論你說了什麼
Yeah I know it's alright
好吧我再也沒所謂了

(I would like to be
我想到那裡
under the sea
深海深處
with an octopuses garden with you
在章魚花園就你和我

Where do you like to be?
你想到那裡?
under the sea
深海深處
with an octopuses garden you and me
在章魚花園就你和我

All the young blues Carry the news
所有小曼城球迷帶來新的時代

All the young blues Carry the news
所有小曼城球迷帶來新的時代)

Credits
Written By Noel Gallagher
Published by Creation Songs Ltd / Sony Music Publishing

沒有留言:

張貼留言