2023年7月2日 星期日

Oasis - Hey Now! 中文歌詞

 


Oasis - Hey Now!

I hitched a ride with my soul
我與我的靈魂踏上了旅程

By the side of the road
就從路邊出發

Just as the sky turned black
當天邊漸漸入黑

I took a walk with my fame
如今我帶著名氣走在路上

Down memory lane
當走到回憶中的小巷

I never did find my way back
我卻走找不到回家的路


You know that I gotta say time's slipping away
你也知道我會說時日如飛

And what will it hold for me
它會為我帶來什麼命運

What am I gonna do while I'm looking at you
當我凝視著你的時候

You're standing ignoring me
你卻一直無視我


I thought that I heard someone say now
我聽到有人在說 就是現在了

There's no time for running away now
沒時間再逃避了

Hey now! Hey now!
就在此時 就是這刻

Feel no shame - cos time's no chain
毋需愧疚 因為時間並非束縛

Feel no shame
毋需愧疚


The first thing I saw as I walked through the door
當我踏入門口首先所看到的

Was a sign on the wall that read
是在牆上的告示

It said you might never know
上面寫著你也許永不知曉

That I want you to know
我想令你知道的事

What is written inside of your head
其實早就寫在你腦海深處


And time as it stands
時間就是一直屹立不動

Won't be held in my hands
我無法將其納入手中

Or living inside of my skin
或令它融入我的體內

And as it fell from the sky
當它從天上降臨

I asked myself why can I never let anyone in?
我向自已發問 為何我不讓任何人接近我呢?


I thought that I heard someone say now
我聽到有人在說就是現在了

There's no time for running away now
沒時間再逃避了

Hey now! Hey now!
就在此時 就是這刻


Feel no shame - cos time's no chain
毋需愧疚 因為時間並非束縛

Feel no shame
毋需愧疚


Feel no shame - cos time's no chain
毋需愧疚 因為時間並非束縛

Feel no shame
毋需愧疚


I hitched a ride with my soul
我與我的靈魂踏上了旅程

By the side of the road
就從路邊出發

Just as the sky turned black
當天邊漸漸入黑

I took a walk with my fame
如今我帶著名氣走在路上

Down memory lane
當走到回憶中的小巷

I never did find my way back
我卻走找不到回家的路


You know that I gotta say time's slipping away
你也知道我會說時日如飛

And what will it hold for me
它會為我帶來什麼命運

What am I gonna do while I'm looking at you
當我凝視著你的時候

You're standing ignoring me
你卻一直無視我


I thought that I heard someone say now
我聽到有人在說就是現在了

There's no time for running away now
沒時間再逃避了

Hey now! Hey now!
就在此時 就是這刻


Feel no shame - cos time's no chain
毋需愧疚 因為時間並非束縛

Feel no shame
毋需愧疚

Lyrics:Noel Gallagher
Music:Noel Gallagher

沒有留言:

張貼留言