2023年7月24日 星期一

New Order - Blue Monday 中文歌詞


令這首歌真正成名的短版88'




原版


New Order - Blue Monday 


How does it feel

感覺怎麼樣

To treat me like you do?

用你的方式來對待我

When you've laid your hands upon me

當你把手放在我身體上時

And told me who you are?

你會告訴我到底你是誰嗎?

I thought I was mistaken

我想我做錯了什麼

I thought I heard your words

我以為聽到了你說過的話

Tell me how do I feel?

告訴我該覺得如何?

Tell me now, how do I feel?

現在就告訴我,我該感覺如何?

Those who came before me

那些比我早到的前人

Lived through their vocations

以他們的才華活了一生

From the past until completion

從過去直至如今

They'll turn away no more

他們都不會再回頭了

And still, I find it so hard

我仍然覺得難以

To say what I need to say

說出我需要說出的話

But, I'm quite sure that you'll tell me

但我很確定你會跟我說的

Just how I should feel today

像我今天應該覺得如何


I see a ship in the harbour

我看見了港邊有一條船

I can and shall obey

我可以也應該向你服從

But, if it wasn't for your misfortune

但如果並非來自你的不幸

I'd be a heavenly person today

今天的我會成為幸福的人

And I thought I was mistaken

而我以為我做錯了

And I thought I heard you speak

我以為聽到你講了話

Tell me, how do I feel?

告訴我,我感覺如何

Tell me now, how should I feel?

立即跟我說,我該感覺如何?

Now I stand here waiting

現在我站在這裡等待


I thought I told you to leave me

我以為我曾請你離開我

When I walked down to the beach

當我走在海邊時

Tell me how does it feel

我問你 告訴我感覺如何

When your heart grows cold

在你心變冷的時候感覺如何

作詞/作曲:Peter Hook / Gillian Lesley Gilbert / Stephen Paul David Morris / Bernard Sumner

《Blue Monday》歌詞 © Saregama Music United States, Vitalturn Co. Ltd.

沒有留言:

張貼留言