2023年8月8日 星期二

New Order - Ceremony 中文歌詞


New Order - Ceremony


This is why events unnerve me

這就是為什麼太多事都讓我不安

They find it all, a different story

它們都可以變成不同的故事

Notice whom for wheels are turning

留意著誰的車輪正在轉動

Turn again and turn towards this time

不斷轉動 向這一刻朝來

All she asks the strength to hold me

她只想有抱緊我的力氣

Then again the same old story

不斷重演像是同樣的老故事

Word will travel, oh so quickly

言語會流傳得如此飛快

Travel first and lean towards this time

為了朝向這一刻而來


Oh, I'll break them all, no mercy shown

哦,我會毫不慈悲把一切打破

Heaven knows, it's got to be this time

天知曉,這一次必須要這樣

Watching her, these things she said

凝望著她,以及她說過的話語

The times she cried

那些她曾哭泣的時刻

Too frail to wake this time

這次脆弱到無法醒來


Oh, I'll break them all, no mercy shown

哦,我會毫不慈悲把一切打破

Heaven knows, it's got to be this time

天知曉,這一次必須要這樣

Avenues all lined with trees

樹佈滿大道上兩側

Picture me and then you start watching

想像我在其中,然後你開始凝望著

Watching forever

凝望直至永遠


Forever, watching love grow

直至永遠,凝望著愛成長

Forever, letting me know

永遠,直至讓我明瞭

Forever

永遠


Written By

Ian Curtis, Bernard Sumner, Stephen Morris & Peter Hook

沒有留言:

張貼留言