2013年6月3日 星期一

Oasis - Acquiesce 中文歌詞





Oasis - Acquiesce

I don't know what it is
我不知道這到底是什麼
That makes me feel alive?
能令我感到自己還活著?
I don't know how to wake
我不清楚怎去喚醒
The things that sleep inside
沉睡在靈魂深處的事物
I only wanna see the light
我只想看見
That shines behind your eyes
閃耀在你那雙眸背後的光芒

I hope that I can say
我希望我被准許說出
The things I wish I'd said
我渴望說出的事
To sing my soul to sleep
讓我靈魂好好休息一下
And take me back to bed
並令我有一晚好眠
You want to be alone
你想一個人呆著
When we could be alive instead?
而不是讓我們一起來點精彩的?

Because we need each other
因為我們彼此需要對方
We believe in one another
我們絕對信任於另外一半
And I know we're going to uncover
而我完全清楚我倆準備一起去揭露
What's sleepin' in our soul
沉睡在靈魂深處的渴望
Because we need each other
因為我們彼此需要對方
We believe in one another
我們絕對信任於另外一半
(And) I know we're going to uncover
而我完全清楚我倆準備一起去揭露
What's sleepin' in our soul
沉睡在靈魂深處的渴望
What's sleepin' in our soul
沉睡在靈魂深處的渴望

There are many things
實在有太多事
That I would like to know
我想去搞清楚
And there are many places
還有許多的地方
That I wish to go
我想親自去探索
But everything's depending
但一切都取決於
On the way the wind may blow
風將要吹向何方
I don't know what it is
我不知道這到底是什麼
That makes me feel alive?
能令我感到自己還活著?
I don't know how to wake
我不清楚怎去喚醒
The things that sleep inside
沉睡在靈魂深處的事物
I only wanna see the light
我只想看見
That shines behind your eyes
閃耀在你那雙眸背後的光芒

Because we need each other
因為我們彼此需要對方
We believe in one another
我們絕對信任於另外一半
And I know we're going to uncover
而我完全清楚我倆準備一起去揭露
What's sleepin' in our soul
沉睡在靈魂深處的渴望
Because we need each other
因為我們彼此需要對方
We believe in one another
我們絕對信任於另外一半
(And) I know we're going to uncover
而我完全清楚我倆準備一起去揭露
What's sleepin' in our soul
沉睡在靈魂深處的渴望
What's sleepin' in our soul
沉睡在靈魂深處的渴望

What's sleepin' in our soul
沉睡在靈魂深處的渴望
What's sleepin' in our soul
沉睡在靈魂深處的渴望
'Cause we believe
只因我們互相相信於
'Cause we believe
只因我們互相相信於
Yeah, we believe
對, 我們相信於
'Cause we believe
只因我們相信於
'Cause we believe
只因我們相信於
'Cause we believe
只因我們相信於
Because we need
因為我們渴望於
Because we need
因為我們渴望於

Credits
Written By Noel Gallagher Published by Creation Songs Ltd / Sony Music

沒有留言:

張貼留言