2013年8月9日 星期五

Coldplay - Yellow 中文歌詞

"Yellow"出自"Parachutes"


Coldplay - Yellow

Look at the stars
遙望天上繁星
Look how they shine for you
And everything you do
看其如何為你的一切閃耀
Yeah, they were all yellow
看, 他們是如此耀眼

I came along
獨自前來
I wrote a song for you
我為你寫了首歌
And all the things you do
為了記念有關你的一切
And it was called "Yellow"
而歌名命為"Yellow"

So then I took my turn
所以 到我為你做點東西了
Oh what a thing to have done
喔 回想起來是多麼愚蠢的事啊
And it was all "Yellow"
但通通都已成往事

Your skin
你的肌膚
Oh yeah, your skin and bones
喔 從你的外表到內在
Turn into something beautiful
都是如此的奪目迷人
You know, you know I love you so
你很清楚, 我是如此的愛你
You know I love you so
你了解我對你有多麼著迷

I swam across
I jumped across for you
千山萬水, 也無法阻止我追尋你的腳步
Oh what a thing to do
喔 多麼瘋狂的事啊
Cos you were all "Yellow"
只因你是如此奪目迷人

I drew a line
一條界線
I drew a line for you
在我們之間畫一條界線
Oh what a thing to do
喔這也許有點奇怪
And it was all "Yellow"
但因我的膽怯

Your skin
你的肌膚
Oh yeah, your skin and bones
喔 從你的外表到內在
Turn into something beautiful
都是如此的奪目迷人And you know for you
你應知道
I'd bleed myself dry for you
為了你我已流乾所有血液
I'd bleed myself dry
我已耗盡自己的一切

It's true, look how they shine for you
真的, 看眾星如何為你閃耀
Look how they shine for you
為你的一切而盛放
Look how they shine for
看他們多麼奪目
Look how they shine for you
看他們都為你閃爍
Look how they shine for you
看他們都為你閃亮
Look how they shine
看他們為誰而耀...

Look at the stars
遙望天上繁星
Look how they shine for you
看其如何為你閃耀
And all the things that you do
還有所有你的一切

沒有留言:

張貼留言