2013年8月21日 星期三

Oasis - Songbird 中文歌詞






Oasis - Songbird

Talking to the songbird yesterday
昨天對她傾訴了一整日
Flew me to a place not far away
令我靈魂暫時遠離煩惱一會兒
She's a little pirate in my mind
她像個小海盜佔據我腦海
Singin songs of love to pass the time
天天在那裡唱著一首首小情歌

Gonna write a song so she can see
我決定寫一首歌給她當回禮
Give her all the love she gives to me
為了她一直給予我的愛
Talk of better days that have yet to come
內容是寫我們未來的幸福日子
Never felt this love from anyone
我倆會是對方唯一的歸屬

She's not anyone
她與別不同

A man can never dream these kinds of things
作為男人我之前從未想過這些事
Especially when she came and spread her wings
直到她某日揮舞翅膀降臨到我身旁
Whispered in my ear the things I'd like
對我耳語夢想中的事
Then she flew away into the night
然後她在深夜靜靜離我而去

Gonna write a song so she can see
我決定寫一首歌給她當回禮
Give her all the love she gives to me
為了她一直給予我的愛
Talk of better days that have yet to come
內容是寫我們未來的幸福日子
Never felt this love from anyone
我倆會是對方唯一的歸屬

She's not anyone
她與別不同

Credits
Written By Liam Gallagher

沒有留言:

張貼留言